2010/10/28

NETWORKED NETWORKING

“Networking Performansınızı Geliştirin” Eğitimi dün Ertuğrul Belen tarafından verildi. Aslında eğitim hakkında yazmayı planlamıyordum, gelecek dönemlerde satır aralarında bilgileri aktarmak daha doğru geliyordu, ancak enerji o kadar güzeldi ki yazmadan duramayacağım.

Bir önceki yazımda Networking’in beklentiler dolayısıyla masum gözükmediğini belirtmiştim ancak bu eğitim sayesinde fikirlerimin değiştiğini söyleyebilirim. İnsanları tanıma, tanıştırma ve bu doğrultuda tanınma olarak networkingi özetleyen Ertuğrul Bey, bir kişinin aslında tek başına neler yapabileceğini bir kez daha dile getiriyor. Evet, ilk bakışta networking amacıyla yaptığınız paylaşımlar “iş bulma stratejisi” gibi gözükse de, sosyal hayatınız üzerinde pozitif etkileri oldukça fazla. Yani networking sayesinde, sosyal bir İŞKUR olmak dışında, başkaları ile iletişime geçerek onlara fayda da sağlayabiliyorsunuz.

Biliyorsunuz biz İK profesyonelleri olarak paylaşımları seven bir kitleyiz. Paylaşımlarımızın yönü çalışanlarımızın / meslektaşlarımızın bireysel / profesyonel sorunlarından başlayıp, mesleki bilgilerimizi paylaşmaya / danışmaya kadar uzanabiliyor. Yani oldukça geniş bir alan. Bu nedenle networkingin İK açısından faydalı olabileceğine inanıyorum. Çok sayıda kişi ile tanışma, aynı zamanda tanıştırma ayrıca mesleki bilgiler edinme / edindiğimiz bilgileri paylaşma İK profesyonelleri olarak, hem daha yetkin olmamızı sağlayacaktır hem de insan kaynaklarının iş dünyasındaki önemini vurgulayacaktır.

Bol “değer”li günler
Merve

* İşte İnsan sitesinde Ertuğrul Belen’in Networking üzerine yazdığı makaleleri mevcut. Özellikle “İş Dünyası Asansöre Taşındı!” isimli makalesini okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Ertuğrul Belen’in tüm yazılarına ulaşmak için aşağıdaki linke tıklamanız yeterli olacaktır:

http://www.isteinsan.com.tr/yazarlar/ertugrul_belen/index.1.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder