2010/10/05

MESLEKİ YETERLİLİK PROJESİ - KARŞIT DÜŞÜNCE

Bugün çok sevdiğim bir dostumla buluştum. Ona “İnsan Kaynaklarında Mesleki Yeterlilik” projesinden daha önce bahsetmiştim. Bu konu üzerinde konuşurken benimle aynı sevinci paylaşmadığını hissettim. Nedenini sorduğumda ise, artık her şeyin sertifikalaştırılmaya çalıştırıldığını, nereye kadar diploma dışında sertifikalarla yoğrulacağımızı söyledi.

Ben ki her şeyin eğitim odaklı olmasından yakınırken projeye hiç bu açıdan bakmamıştım. Bir anda aklıma diplomamı almak için uğraştığım zaman dilimlerinden sonra elime geçen A4 kâğıt parçasının beni pek heyecanlandırmadığı geldi. Onca zaman, onca emek sadece bir kâğıdın benim olması için mi uğraşılmıştı, anlamamıştım. Tabi ki genç ve eğitimli nüfusun yoğun olduğu bir toplumda olduğumuzu düşünürsek başarılı bir gelecek için okul bitirmek dışında pek çok niteliğe de sahip olmamız gerekiyor. Kurumlar tarafından da niteliklerimizi kanıtlamamız beklendiği için sertifikalaşmaya doğru hızlı adımlarla ilerliyoruz. Ancak okul dışında katıldığımız eğitimler için harcanan zaman / para, işverenlerin gözlerini doyurmak için edinilen sertifikalar nereye kadar süreci devam ettirecek? Bu kısım hala kafamda net değil. (Evet, eğitimi destekliyorum ama araba tamircisinin ya da bir kuaförün 2 yıl teorik eğitim ile beraber başarılı olacağına inanmıyorum.)

Arkadaşım tüm bunlardan bahsederken bir açıdan haklı olduğunu düşündüm. Sonuçta hala İK mesleki yeterlilik projesini destekliyorum ama işte bu da başka bir bakış açısı. Peki, sizce hangisi doğru?
Bol "değer"li günler
Merve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder