2010/11/18

ÜNİVERSİTE ADI BAŞVURULARDA BİR DEĞERLENDİRME KRİTERİ Mİ?

Buradaki pek çok yazımı geniş arkadaş grupları içerisinde yer alıp, onlarla beraber gerçekleşen hararetli sohbetler sonucu yazıyorum. Bu sefer de son zamanlarda sıklıkla karşılaştığım bir soruyu paylaşmak istedim: Yapılan başvuruları değerlendirirken, İK uzmanlarına göre mezun olunan okul isminin önem derecesi nedir?

Hemen hemen her şehirde en az bir üniversite olmasının o şehrin ekonomisine katkısını tartışamayız. Ancak çok fazla üniversite olması, çok fazla üniversite mezunu yarattığı için de dezavantajlarını maalesef fazlasıyla yaşıyoruz. Üstelik bilinçsiz tercihlere maruz kalan ama en azından bir diplomaya sahip olmak için okuyan pek çok iş dünyası adayı mevcut. (Doğru ya da yanlış) Yapılan tercihler, okul döneminde herhangi bir sorunu hissettirmese de mezun olduktan sonra bu konu ile ilgili büyük problemler yaşanabiliyor. Özellikle “sadece” bir üniversite mezunuysanız, staj / part time çalışma / klüp aktiviteleri gibi faaliyetlerde bulunmadıysanız, dil / bilgisayar programları bilmiyorsanız iş bulmanız gerçekten çok zor. Üstelik şimdiki çağda yukarıda saydıklarım “asil mezun” olarak görülüyor. Yani tüm bunlar okumanın yanında size verilen bir sorumluluk. Aksi takdirde “yedek” olarak düşünülebiliyorsunuz. Bu nedenle iş arama süreci içerisinde büyük bir umutla başlayan yolculuğunuz bazen hayal kırıklıklarına dönüşebiliyor. Özellikle asil mezunlar, ilan içeriği kendi niteliklerine uyduğu halde, neden mülakata çağırılmadığı konusunda üzüntü duyabiliyor. Bu duygular içerisindeyken de akla gelen ilk soru okul isminin eleme kriterleri arasında yer alıp almadığı oluyor.


İnanın bana ben de bu sorunun cevabını bilmiyorum. Çünkü her hafta iş dünyası atamalarına baktığım zaman, yönetici konumuna gelen kişilerin iyi okullardan mezun olduğunu, büyük bir çoğunluğunun yurtdışında master yaptığını okuyorum. Bu nokta da ben de tereddütler yaşıyorum ve içimde pek çok soru işareti ile karşılaşıyorum:
Eğer bu kadar eğitim odaklıysak neden dergilerde çocukluktan itibaren başarılı olan kitlelerin özgeçmişlerini okuyoruz?
Kariyerine sonradan şekil verebilen kitlelerden neden haberdar olamıyoruz?
Başarı, 17 – 18 yaşlarındayken yapılan “doğru” tercihle mi yaratılıyor?
Sonradan başarı elde edilemez mi?
Okul ismi mi önemli, alınan eğitimin içeriği mi?
Ve daha niceleri…


Peki, sizce durum nasıl? “Okul” başvuru aşamasında bir eleme kriteri mi ya da eleme kriteri olmalı mı?

Bol “değer”li günler
Merve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder