2010/12/13

İK ŞAPKALI YÖNETİCİ

İnsan Kaynakları alanına yöneldiğim andan beri İK ile ilgili makale, dergi, kitap, ne bulursam bulayım, okumaya çalışıyorum. Şu sıralarda da elimden düşmeyen bir kitap mevcut. Gerek yazı dili olsun gerek içerik olsun beni tatmin etmesi nedeni ile sizlerle paylaşmak istiyorum: Mehmet Cemil Özden’in kaleme aldığı İK Şapkalı Yönetici.

Kitap, bence bir İK profesyonelinden ziyade farklı departmanlarda yöneticilik yapan kişilerin, kendi bölümlerinde çalışanlara / bölümlerinde görev alabilecek adaylara karşı tutumlarına yönelik hazırlanmış.

Evet, her yönetici bir İK profesyoneli olmak zorunda değil, ancak başarılı bir yönetim için yöneticiler çalışanlarına yönelik belirli noktalara hakim olmak zorunda. “İK Şapkalı Yönetici” nin de bize anlatmak istediği olgu bu noktada devreye giriyor zaten. Çünkü siz kabul edin veya etmeyin, İK bir departman olarak mevcut olsa dahi çalışanlarla ilgili süreçleri en iyi takip edebilen her zaman ilgili bölüm yöneticileri olacaktır.

Beşeri sermayenin değerinin giderek arttığı şu günlerde okunmadan geçilmemesi gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Bol “değer”li günler
Merve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder