2010/06/04

DENETİM


Hatırlarsanız, geçen hafta “Kendinle Mülakat” isimli bir yazı paylaşmıştım. Bugün yaşadığım denetim stresi ve bu yazıyı uyarlayarak tekrar paylaşıma geçmek istiyorum.

Her gün aynanın karşısına geçip “Mutlu muyum?” sorusunu soran bir kişi elbette hayata bilinçli yaklaşan, kendine objektif bakabilen bir kişidir diye düşünüyorum. Aslında bence bu durum bir denetim mekanizması. Yani, iş hayatı içerisinde yaşadığınız toplantılar, üstünüze yaptığınız raporlamalar nasıl gizli ve bilinçli denetim oluyorsa, “Mutlu muyum?” sorusu da kendi kendinize yarattığınız gizli ve bilinçli bir denetim.

Denetim nedir? Var olan sistemin aktif olarak kullanılıp kullanılmadığını kontrol etmek, objektif bir yaklaşımla eksiklikler doğrultusunda düzeltici faaliyetlerde bulunmak.

Mutluluk nedir? Kişinin hayatındaki pozitif olayların farkında olması, bu olayları aslında kendisinin seçtiğinin, olaylar üzerinde kontrolü olduğunu anımsamasıdır.

Peki, kendi mutluluğumuzu sorgulamanın denetimle bağlantısı nedir? Kendi ruh sistemimizin sağlıklı olup olmadığını kontrol etmek, sağlıklı olmadığını düşündüğümüz noktada gerekli düzeltmeleri gerçekleştirmek.

O zaman “mutlu muyum” sorusunu sürekli sormaya davet ediyorum sizi. Çünkü kendimizi denetlemenin en kolay yolu bu soruyu sormak ancak en zor cevabı da bu soruya verebilmektir. Vereceğimiz cevaplar ile daha bilinçli, ayakları üstünde durabilen, sağlam bir beyin yetiştirmiş oluruz. O yüzden ne diyoruz:

Mutlu muyum?

Cevaplıyoruz: Tabi ki de ;)


Bol değerli günler


Merve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder