2010/05/23

BAŞLANGIÇ



Farklı bir blog oluşturmak, bildiğim her şeyi başkalarına da yansıtmak için uzun süredir yazıyorum. Pek çoğunu paylaşmadım aslında, çünkü amatörün kaleminden çıkan yazılar için öğrenmeye aç insanların zamanlarından çalmak istemedim.

Ama artık tabi ki de süreç biraz daha farklı. Teorik bilgilerden ziyade yaşadığım pek çok pratik süreç de yönümü çizmeme yardımcı olabiliyor. Hayatım, özellikle son 6 ayda fazlasıyla mobiliteye uğradığı için, artık kendimi paylaşmaya hazır hissediyorum.

Aslında bu yazımda İK ile ilgili yeni keşfetme fırsatına eriştiğim ya da uzun süredir takip ettiğim pek çok site ve dernek ismi paylaşmayı düşünüyordum ancak, bana bu ilk İK yazımı yazdıran sebebi açıklamakla yetineceğim.

Biliyorsunuz blog sitelerinin ücretsiz olması, kullanımdaki kolaylığı ve teknik bir dil gerektirmemesi gibi nedenlerden ötürü hayatımızdaki önemi giderek artmıştır. Özellikle dünyada çok ciddiye alınan bir kavram olmasına rağmen, Türkiye’de ise 2005 yılından bu yana yer almaktadır. Mayıs 2005 tarihinde Google'da Türkçe sayfalarda "blog" kelimesi 65.400 kez yer alırken, Mayıs 2006'da bu sayı 5 milyona yaklaşmış, Mayıs 2008'de ise 10 milyonun üzerine çıkmıştır (vikipedi). Blogların sosyal yaşam üzerindeki etkisi, daha kaliteli içerik hazırlama ve kaliteli içerikleri ödüllendirme amaçlı da 2008 yılından bu yana Microsoft ana sponsorluğunda blog ödülleri verilmektedir. Özellikle bu yıl verilen Blog Ödülleri nedeni ile yaşadığım mutluluk üst paragrafın açıklaması olacaktır.

2010 Blog Ödülleri ikincisi, “kaynağıminsan” isimli bir bloğa verildi. Aslında uzun zamandır var olan, en önemli kavramın ‘insan’ olduğuna gönülden inanan bir İK profesyoneli tarafından yurtiçi/ yurtdışı pek çok blog araştırılarak hazırlanmış, zamanla bölümlere ayrılarak içeriği yalınlaştırılmış, bence de oldukça başarılı olmuş bir blog. Daha öncesinden de bu bloğu yakından takip eden biri olarak kesinlikle okumaya değer olduğunu düşündüğüm pek çok noktayı içeriyor. Bundan sonraki süreçte daha sık takip edileceğine inanıyorum. Daha detaylı incelemek isteyenler için:

www.kaynagiminsan.com

Tabi bu ara, blog ödüllerinden birinin İK ile ilgili bir siteye verilmesi, İK ile ilgili blog hazırlama aşkımı da depreştirdi. 2008 yılından bu yana hayal ettiğim sitenin başlangıcı olarak bu yazıyı sizlerle paylaşıyorum. Çok bir şey anlatmayacağım çünkü benim için önemli olan yeni verilmeye başlanan bir ödülün, gelişmeye başlayan bir bölüm hakkında yazılan yazıların toplandığı bir siteye verilmesi nedeniyle yaşadığım gurur.

Şimdilik bu kadar.
Bol ‘değer’li günler ;)
Merve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder