2010/10/19

SEVMEDEN YAPTIĞIN İŞ GÖZÜNDE BÜYÜR... MÜ?

“Yarın işe gitmek istemiyorum, işimi sevmiyorum, bir aylığına ev kızı olmak istiyorum, en büyük derdim temizlik olsun istiyorum.” Bu cümle bir sosyal paylaşım ortamında yakın bir arkadaşım tarafından “paylaşılmış” bir ileti. İletisini burada yazmak istedim çünkü bunun sadece arkadaşımın değil, Türkiye’nin genel sorunu olduğunu düşünüyorum.

Hepimiz hayatımız boyunca mutlu olmak için uğraşıyoruz. Çocukluk dönemlerinde mutlu olmak daha kolaydı tabi. Ancak yaş ilerledikçe ve sorumluluklar arttıkça mutlu olabilecek alanlar ve mutluluk derecesi değişebiliyor. Özellikle zamanımızın çoğunu geçirdiğimiz işyerimiz içerisinde yaşanılan en ufak bir dengesizlik, maddi veya manevi olarak mutsuz olmamıza yol açabiliyor. Bu nedenle uzmanlar sevilen iş ile uğraşılmasının önemini her fırsatta dile getiriyorlar. Yapılan işi sevmenin kişisel mutluluk dışında kurumlara da faydaları mevcut. Kişisel performansı yüksek olan çalışanların kuruma da katkıları daha fazla oluyor. Prof. Dr. İsmet Barutçugil’in “İşini sevmek” isimli makalesinde, kişinin performansının, işiyle ilgili olumlu tutum içinde olmasına, heves ve heyecan duymasına, kısaca işini sevmesine bağlı olduğunu ifade ediyor.

Peki, mevcut işyerinde mutlu olmayan bireyler ne yapabilir? Bu durumda Adnan Baykal’ın “İşinizi sevmek zorunda mısınız?” isimli makalesinden bahsetme ihtiyacı hissediyorum. “Herkesin her zaman sevdiği bir işi yapma lüksü olmayabilir.” diyor Adnan Baykal. Sevilen işte çalışmak için başarılı bir seçim yapmanın gerekli olduğuna ancak herkesin her zaman aynı başarıyı yakalama ihtimalinin olamayacağına değiniyor. Bu nedenle işe bakış açımızdan ziyade, hayata bakış açımız sayesinde mutlu olabileceğimizi vurguluyor.

Evet, severek çalışmak çok ayrı bir duygu. Kendinizi çalışıyor gibi değil de bir hobinizi gerçekleştiriyor gibi hissediyorsunuz. Yorgun, mutsuz vs. gibi belirtilerle çok sık karşılaşmıyorsunuz. Daha canlı, daha dinamik bir yapınız oluyor. Sevdiğiniz bir işle uğraştığınız için de kendinizi daha çok ve daha çabuk geliştirebiliyorsunuz. Ben hala doğru iş seçimiyle mutluluk ve başarının yakalanabileceğine inanıyorum. Ancak değişim için geç olduğunu düşünüyorsanız veya değişmeyi tercih etmiyorsanız Adnan Baykal’ın dediği gibi farklı bir yöne bakmak kaybedilen mutluluğu geri getirebilir.

Bol “değer”li günler
Merve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder