2010/07/05

BAĞLANMA

Herkese yeniden merhaba. Biliyorum çok zaman geçti, size borçlu olduğum dört adet yazı var ve söz veriyorum en kısa sürede bu açığı telafi edeceğim. Ama öncelikle uzun bir tatil dönüşü yaşadıklarımı ve çıkardığım dersleri paylaşmak istiyorum.

Serin sulardan kızgın kumlara gömülerek geçirmedim zamanımı fakat en değerli anılarımı tekrar hatırlamamı sağlayacak yeni anılar kazandım. Yani, anılarla deşarj olmak diyebiliriz bu yaşadıklarıma. Tattıklarım beni geçmiş mutluluğuma götürdüğü gibi gelecek kazanımlar için de güzel bir yol açtı, buna şüphem yok. Çıkardığım ders ise geçmişte kurduğum sağlam ilişkilerin beni gerçek anlamda tatmin ettiği ve ilerlediğim yolun doğru bir yol olduğu.

Hatırlarsanız bir önceki yazım empati ile ilgiliydi. Aynı duygular yaşanmasa bile aynı hisleri paylaşma kavramına kısaca bir göz gezdirmiştik. Küçüklüğümden bu yana bilinçli / bilinçsiz uyguladığım bu kavram sayesinde bugün, yönümü kaybetsem bile tekrar bulmamı sağlayacak geçmiş pusulalarımın keyfini çıkardım.

Evet, dostlukların çok önemli olduğunu biliyoruz. Şimdiki ismi ile bunu “bağlantılar” olarak telaffuz etsek de, iş ilişkilerimiz olsun arkadaşlık ilişkilerimiz olsun, her zaman büyük getirileri mevcut. Bu nedenle kurduğumuz ilişkileri “bağlantılar” olarak yorumlamak yerine dostluklar olarak telaffuz etmeyi, kendimizden sonraki en değerli varlığın yine başka bir insan olduğunu unutmamamız gerektiğini düşünüyorum. Bir bağlantı pek çok bağlantıyı beraberinde getirebilir ya da pek çok bağlantıyı beraberinde götürebilir ancak bir dost sadece sağlam bir “bağlanmayı” verecektir size. Ve gerçek bir empatik ilişki yaşadığınız takdirde de hiçbir zaman hayatınızdan geri çekilmeyecektir.

Gerçek bir empatik ilişkinin nasıl yapılmasını gerektiğini daha önce paylaştığıma göre “Bağlantı mı, bağlanma mı?” sorusunun cevabını verme zamanı şimdi. Bu konuda tercih tabi ki de size ait. Ancak insanlarla uğraşmayı meslek olarak seçmiş birine yani bana sorarsanız her zaman bağlanmayı tercih edeceğim…

Bol “değerli” günler

Merve

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder